direct TRF 3tr broıadcast receiver


Ali-Kokturk-3 Hüsnü Köktürk TB6BHK husnu66tr@yahoo.com

VLF Alıcıya doğru

VLF alıcı çalışmaları konusu. Bu tür çalışmalara bazan internet ortamında raslarım. Üç sene öncesine kadar da mail yoluyla fikrimi almak isteyenler olmuştu. Şimdi artık soran kalmadı. Ya ben bittim ya da soru soranlar?

Soru soranlar yeraltı sinyallerini dinlemek istiyorlar. Ben ise böyle birşey duymadım diyeceğim ama galiba yanılıyorum. Zannederim ben bu yer altı sinyallerini yıllar önceleri dinlemiştim. Geçliğimde küçük bir tepenin tabanından tepe noktasına irtibat teli döşemiştik. Tel yüksekliği yerden enaz 3-5 metre yukardaydı. Pil ve amplifikator kullanılmıyor, sadece manyetik mikrofonlarla dinleme ve gönderme yapılıyordu. Tel uzunluğun bir –iki km filan olmalıydı. Çok kouşma yapılmazdı ama hatlar hiçbir zaman sessiz değildi. Gençlik var, saten kulaklar hassas, bu hatlardan aynı tip hüzünlü nağmeler gelirdi. Şimdi anlıyorum. Demek yeraltı sinyali buydu. Oysa bu yeraltı sinyali değil, yerüstü sinyali. Havanın bulutlu olduğu zamanlarda bu tellerden topağa kıvılcımlar sandalye ayaklarına dolanarak akarlardı. Tabii ortalıktan uzaklaşmaz sanız hastanelik olmak işten bile değildi.

Böyle hüzünlü nağmeleri daha önceleri niçin duyamamıştık? Çünki bu nağmelerin frekansı ihtimal 20 kHz ile 50.. kHz arasında. Özel bir alıcınız yoksa bu uzun hatları anten olarak kullanacaksınız. Radyonuz diyotsuz, sadece anten ve kulaklıktan ibaret olacak. Arada bir diyot olmasa da nağmeleri duyabiliyorsunuz. Diyot var desem!, sandalye boyuna eşit kıvılcımlar arasında diyot canlı kalır mıydı? http://www.geocities.ws/husnu66tr/lw-vlf-receiver.htm Gelelim radyomuza!

Bu yazı elektronik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

