Hüsnü Köktürk bir abes FM alıcı


Hüsnü Köktürk kısa devre alıcısı-short circuit amplifying technique

By Hüsnü Köktürk  

TB6BHK

husnu66tr@yahoo.com

Kısa devre alıcısı–The short-Circuit Amplifying Technique–
Mayıs 2003 yılında Charles Douglas isimli birisinin yayımlanan bir
yazısında transistörün kollektörü ile beysinin kısa devre olması halinde bazı sinyallerin üretildiği görülmüş, Charles ise
galiba bu bilgileri toplamış, kendisi de anladığım kadarıyla birşeyler ilave etmiş. Hasılı ben charles in FM
radyosunu çalıştıramadım veya benim kulaklar birşeyler duyamadı. Zira charles 1.5 voltluk devrede 8
megaohmluk diranç kullanıyor, belki ve hatta bu direnci + kutbuna seri bağlıyor. Ben ise yılmadım,
batılıların tabiriyle devreyi modifiye ettim, devre hayli değişti, benim masanın ve giriş hassasiyeti
düşük kulağımın şartlarına uygun hale getirildi. Bir transistör ve bir amplifikatör ilave ettim. Bu
konuda biri daha çalışma yapmış, inanın bu kimseleri bulmak ve varlığımdan haberdar olmak kolay olmuyor. Netice olarak 1 cm çapında
5 turluk bir bobin ile 88-108 arasını dinleyebiliyorsunuz.
Hatta 5 tur biraz fazla geliyor. 3 tur ile de çalışıyor. Pot iyi ayarlanırsa kusursuz ses alınabiliyor.
Alıcı lokal istasyonları daha rahat alıyor. Ama yine de bir DX alıcısı. Anten frekansa duyarlı, ölçülü
ve akortlu yapılırsa %100 dx alıcısı olur. Bu kısa devreli transistör osilasyon yapıyor ve bu nedenle
alış hassasiyeti düşük sayılamıyor. Alıcı metal bir kutuya konup bir de varikap diyotlu ince ayar
düğmesi yapılarak FM alıcı müzesine kaldırılabilir. Kim bilir 144-145 MHz için dahi kullanılması
düşünülebilir.
http://wehner.org/electro/short

http://www.geocities.ws/husnu66tr/abes-fm.htm




kisa-devre kisa

ANA SAYFA–MAIN PAGE


Copyright ©Hüsnü Köktürk Yozgat TB6BHK kısa devre alıcısı-short circuit amplifying technique

Bu yazı elektronik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

