Hüsnü Köktürk Ucuz 28-145 MHz digital frekansmetre


 

By  Hüsnü Köktürk     TB6CAA     husnu66tr@yahoo.com        reg

Ucuz digital frekansmetre

Ülkemizde rahatlıkla amatör bir frekansmetre bulabileceğiniz kanısında değilim. En azından ben bulamadım. Gerçi iri çin malı lambalı oldğuğunu zannettiğim bazı frekansmetre görmedim değil, bu gördüklerim ancak yüksek güçleri ölçebilen, pratik kullanımı zayıf tipten şeylerdi, prospektüsüne bakılırsa cihazın akım bağlandıktan sonra 20 dakika bekletilmesi tavsiye ediliyordu. Demek işinde acelesi olmayan profesyonel çalışıcılar için düzenlenmiş, ben bu koca cihazlarla neredeyse alıcı osilator frekansını ölçemedim, frekansmetrenin giriş hassasiyeti yetersiz kaldı. Aylar önce ismi hatırımda kalmayan birisinin piyasadan aldığı ucuz çin malı digital frekansmetreli radyonun frekansmetresini kullandığını öğrendim.  Ben de bunu düşündüm ama sadece frekansmetreyi yerinden çıkarmayı düşünebildim. Zor bir iş, Yapabildim diyemem. İşte birisi  frekansmetreyi yerinden sökmemiş ama, iyi bir çözüm yolu bulmuş. Frekansmetrenin FM osilator bobinine giden kırmızı renkli telini yerinden çıkarmış, ve bu ucu RF prop olarak kullanmış. Frekansmetre alıcıya ayarlı olduğu için 10.7 MHz eksik ölçüm gösteriyor. Bu eksiklik giderilebilir belki ama benim bu konuda yeterli tecrübem yok. En iyisi siz bu uca ilaveten bir de şasi teli çıkarınız. şasi teli ve RF prop ucuna çapı 6 veya 7 mm olan  4 turluk bir  bobin lehimleyinz. İşte bu sizin frekansmetrenin okuyucu başlığı olacaktır. Frekansmetre her zaman rakamlar görebilirsiniz ama aldırmayın, verici çalışır çalışmaz eski rakamlar gider yeni rakamlar gelir. Diyelim frekansmetreniz 134.4 MHz gösteriyor. Gerçek frekans 134.4+10.7=145.1 MHz dir. Sakın her bulduğumuz çin malı digital radyo 145 MHz yi ölçebilir zannetmeyiniz. Bu frekansmetreler 88-108 MHz yi ölçmek için planlanmışlar, ben bunlar ile alt frekıans olarak 28MHz yi dahi ölçebildim, alt frekanslarda bir problem yok, ancak 130MHz sınırını geçmek riskli olabilyor. Her radyoyu da denemedim tabii. Bakın resmini gördügünüz digital, amatör 145 MH yi gösterebiliyor. 145 MHz yukarısını denemedim.

 

 

 

   ANA SAYFA
Copyright: © Hüsnü Köktürk TB6CAA Ucuz digital frekansmetre cheap frequencymeter

Bu yazı elektronik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

